Modul 1

schéma prvního segmentu 1 modulu
schéma druhého segmentu 1 modulu
25.5.2012 – z práce jsem si přinesl nařezané části dvou modulů (vlastně 2 segmentů jednoho modulu)
25.5.2012 – začínáme skládat – horní oblouk pod koleje je pouze položen
26.5.2012 – druhý segment
26.5.2012 – kompletace druhého segmentu pokračuje
3.6.2012 – položil jsem první vrstvu styroduru a začal rozkreslovat – umístnění kamenného podjezdu a rozkreslení komunikace
3.6.2012 – konstrukce podjezdu je z plastových destiček 2 mm silných, do kterých jsem vryl reliéf kamenného zdiva
10.6.2012 – pokračuji v tváření krajiny na jedné straně segmentu pomocí styroduru. Z plastových destiček jsem naznačil obrubníky a část dlažby u kanálu u podjezdu.
10.6.2012 – a pohled z druhé strany
10.6.2012 – podjezd po nástřiku šedou barvou
10.6.2012 – a z druhé strany
10.6.2012 – po patinaci – olejové barvy a patinátory, finální vzhled bude až po zasazení do krajiny a dotvoření okolí.
11.6.2012 – zkusmo položený podjezd na své místo
11.6.2012 – opět celkový pohled na segment – komunikace je tvořena šlehaným tmelem, uvidíme, jestli se povede. Přibyl také další styrodur na druhou stranu, ale ještě budu přidávat k náspu a také i jinam.
17.6.2012 – silnice je již přebroušena a natřena, postupně přibývá styrodur
17.6.2012 – zkompletovaný druhý segment, zatím odpočívá.
17.6.2012 – pro štěrkové lože jsem plánoval zakoupit korek od Litomysského, bohužel není k dostání. Vyřešil jsem to koupí klasického korku a jeho nařezáním.
17.6.2012 – postup je stejný jako u podloží kupovaného – dvě poloviny k sobě pro jednodušší ohýbání.
17.6.2012 – pohled na čelo modulu – vše lícuje jak má.
17.6.2012 – podjezd jsem vlepil na své místo a opět přišrouboval podklad pod koleje.
17.6.2012 – zase styrodur …
171.6.2012 – i zde je nalepen korek pod koleje.
17.6.2012 – a z druhé strany.
17.6.2012 – pohledem pod podjezd jsem práci v neděli ukončil.
5.7.2012 – Posledních 14 dní jsem se věnoval tvarování styroduru a jeho barvením. Také jsem vysypal strouhu přesátou hlínou.
6.7.2012 – pohled na celý modul …
6.7.2012 – a z druhé strany.
6.7.2012 – v levé části jsem začal vysypávat polní cestu. Objednal jsem si konečně koleje, takže příští aktualizace snad už bude z jejich pokládky.
14.7.2012 – koleje jsem zakoupil – jedná se o Tillig Elite – vypadají o trošku lépe než Peco, které jsem doteď používal. Vytáhl jsem kolejové pruty z pražců a postupně lepil pražce k podloží chemoprénem. Budou se lépe patinovat a zasypávat štěrkem.
14.7.2012 – všechny pražce jsou přilepeny.
14.7.2012 – následuje nástřik barvou – neměl jsem k dispozici originál co doporučuje Zababov, ale je podobný, navíc přijdou pražce ušpinit.
21.7.2012 – štěrkování jsem tak nějak zapomínal fotit, takže tady je půlka zasypána.
21.7.2012 – No a konečně jsem začal zelenit – plácačka na mouchy dělá divy.
22.7.2012 – po oklepání a zaschnutí.
22.7.2012 – zatímco schne statika, barvil jsem pražce rezavou.
22.7.2012 – zelenění pokračuje – jako základ mám smíchanou trávu ze čtyř odstínů – na ni postupně budu vrstvit ostatní odstíny..
22.7.2012 – použiju také zbytky foliáží od Poláka – Naturex a Statdekor.
22.7.2012 – odpoledne jsem vynesl modul na sluníčko, abych se podíval na zeleň.
22.7.2012 – zatím to vypadá dobře.
22.7.2012 – snímek pro porovnání – model …
22.7.2012 – … a skutečnost.
29.7.2012 – konečně jsem začal dělat chodník. Základ tvoří opět plastové destičky, dlažba bude vytištěna na papíru.
29.7.2012 – upravený i terén kolem, natónovaný a také zazeleněný první vrstvou statiky.
29.7.2012 – celkový pohled na zazeleněný násep.
29.7.2012 – pohled do modelového podjezdu.
5.8.2012 – pro shluk keřů jsem vymyslel jednoduchou kostru – jen ohnutý drát
5.8.2012 – s foliáží od Poláka
5.8.2012 – a celá sestava keřů
1.9.2012 – konečně jsem si pořídil bočnice z 4 mm překližky
2.9.2012 – přilepil jsem je a přetmelil a natřel
16.9.2012 – experimentování se statickou trávou jsem nějak nestíhal fotit
16.9.2012 – zjistil jsem to až při kontrole fotek, takže několik celkových pohledů
16.9.2012 – na částečně zazeleněný modul. Pole je již zasypané hlínou, zkoušel jsem udělat pokus se strništěm, ale nejsem spokojen, takže strniště odstraním a zatím jen zasypu hlínou. Pokud budu mít s experimentováním úspěch, udělám strniště znovu.
16.9.2012 – papírový “model” propustku na druhém segmentu pod kolejemi
16.9.2012 – a jen tak
16.9.2012 – propustek z plastových destiček
22.9.2012 – styrodurový modul – hrubá stavba
22.9.2012 – plastový propustek – již je vyrýpaný reliéf kamenů a přetmelen
22.9.2012 – zelenění prvního segmentu
26.9.2012 – barevná úprava propustku
26.9.2012 – styrodur jsem začal opracovávat, na čisto ho opracuji až po zabudování propustku
26.9.2012 – téměř hotová část prvního segmentu
28.9.2012 – styrodurový terén je přetmelený
30.9.2012 – oba segmenty schnou na sluníčku
30.9.2012 – segment je již natřený, zasypané pražce a zalité lepidlem
30.9.2012 – propustek
6.10.2012 – částečně zazeleněný segment
6.10.2012 – opět propustek
6.10.2012 – první vrstva statiky je na celém segmentu
6.10.2012 – na prvním segmentu jsem zkoušel něco nafotit – jako za provozu
6.10.2012 – hotová zeleň
6.10.2012 – oba segmenty přiložené k sobě
20.10.2012 – chodník se také dočkal
20.10.2012 – i na druhé straně a s mírnou patinou
20.10.2012 – celkový pohled na druhý segment, statika je na části již hotova, teď mě bude čekat motání stromů
13.1.2013 – přes Vánoce jsem začal dělat drátěné kostry stromů
13.1.2013 – skladba stromů přesně neodpovídá originálu, ale takhle bude rozmanitější vzhled
13.1.2013 – několik břízek a keřů. Ještě pár úprav a bude segment hotový.

2 komentáře u „Modul 1

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *