Rekonstrukce tratě 170

Tato rekonstrukce probíhá již několik let, nicméně v poslední době se dotkla Plzně. V úseku Rokycany Plzeň se jezdí jednokolejně, V Ejpovicích a Klabavě jsou již postaveny nové zastávky a perony. Na plzeňském nádraží se předělává pražské zhlaví, Lobezké koleje a také zmizel triangl, ve kterém byly občas odstaveny vozy traťovky. Na jeho místě vyrůstá nová budova. Mezi zhlavím a mostem přes Radbuzu dochází ke snesení jedné koleje, patky pro nové sloupy trakčního vedení jsou již hotové.

25.7.2015

Dnes jsem prošel od mostu přes Mohylovou ulici až na plzeňské nádraží. Most přes Mohylovou ulici je částečně stržen, betonují se nové pilíře.

_MG_5408Polovina starého mostu přes Úslavu je již snesena, jsou vybetonovány nové pilíře a usazen most nový. Trakční sloupy jsou již víceméně vyměněny a byl sanován most přes Rokycanskou ulici. _MG_5410Na závěr několik fotografií z Mostu milénia – pohledy na obě strany. Budějovické koleje jsou skoro celé položené a sjízdné, schází spojky s pražskými kolejemi. _MG_5418_MG_5421_MG_5422Pohled na druhou stranu – vniká celé nové nástupiště, začala stavba nového podchodu, první dvě koleje jsou položeny v novém směru. Trochu mne zarazila jen jednoduchá spojka obou kolejí místo dvojité, která tam byla původně. Na novém nástupišti se již objevují rekonstruované části původního zastřešení.

_MG_5425 _MG_5426 _MG_5427 _MG_5428 _MG_5431

10.9.2016 – Jak jsme proběhli tunel

Na tuto sobotu naplánoval Metrostav den otevřených dveří v tubusu nově budovaného tunelu pod Chlumem. Poučen z minulé obdobné akce (provrtání Viktorie skrz) jsme na místo dorazili společně s tříletým synkem již o skoro hodinu dříve, tedy něco po 9 hodině ranní. I přes to nás po cestě doprovázelo několik turistů a na místě samotném hloučky postávajících lidí. Nebudu se zde více rozepisovat o chování některých (hlavně postarších) spoluobčanů, kteří si touto akcí “splnili” víkendový výlet.

_mg_6544 _mg_6546 _mg_6550

Úderem 1 hodiny nás vpustili do závorou uzavřeného prostoru staveniště, kde jsme mohli obdivovat Viktorii (razící štít) v celé své kráse a délce a také první hotový tubus.

_mg_6553 _mg_6555

Čekali jsme u vstupu do tubusu, z kterého po chvilce vyjela “stavební bugina” a její řidič zahlásil, “že můžeme”. Protože dav za námi se zvětšoval a pochozí část tunelu je poměrně úzká, vzal jsem synka na záda a vydali jsme se na cca hodinovou cestu pod zemí. Velmi kvituji umístnění občerstvovacích zón i toalet v tunelu. I když jsme byli vybaveni pitím, tak sladký džus není zrovna ideální pro osvěžení pod zemí. Také synek využil druhé vymoženosti v tunelu – toalet, takže se může ve školce chlubit, “že čural v tunelu” 🙂 _mg_6568

Dobrým zpestřením “jednotvárné cesty” (zářivka, kabel, panel, louže, zelená zářivka, modré světlo, panel, louže, … – vycházím z komentáře mého synka :-)) byly informační tabule o tom, kde zrovna jsme a kolik metrů je nad námi._mg_6570

Na druhé straně již na procházející čekal přistavený autobus, který je vozil zpět do Kyšic._mg_6573

Před tunelem se také staví – připravuje se podjezd pod tratí, který jistě svojí velikostí bude přínosem, ale svoji krásou dle mého nepřekoná původní kamenný podchod pod tratí.

PS: Proč v nadpisu kapitoly uvádím – proběhl? Inu proto, že “tisícihlavý” dav za námi v tunelu fungoval trošku jako píst a hnal nás kupředu, takže dle mého jsem ušel nejrychleji 4 km v životě, neboť i přes poměrně chladný vzduch uvnitř jsem byl zpocený jako … a moje oblečení by se dalo ždímat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *